Ana-Cristina Irian

Ana-Cristina IRIAN (omnia.photo) este research based artist, cercetător în arte vizuale, curator care lucrează cu colecții, arhive fotografice și materiale multimedia. A studiat sociologie (Trento&Regensburg), antropologie vizuală (București&Perugia) și este doctor în arte vizuale al UNARTE București.
Practica sa artistică, ghidată de motto-ul No one left behind, pune accentul pe obiecte ale memoriei și integrarea materialului fotografic în lucrări de artă contemporană. Cristina a participat cu fotografii și instalații de artă la peste 40 de expoziții în România și în străinătate, și este membră a platformei Futures – European Photography Platform, membră a Uniunii Scriitorilor din România. De asemenea, este autoarea volumelor„Colecții și arhive fotografice azi, în lumea digitală” (2022) „Producția de spațiu și viața socială a lucrărilor de artă în stradă” (2024), publicate de editura Tritonic.

Conceptul seriei de lucrări: EERIE EpidErma-RItualuri de întâlnirE artiste Ana-Cristina Irian și Iulia Pană EERIE, un eveniment ciudat s-a petrecut în urmă cu mai bine de doi ani. Obiecte care au aparținut unor femei au început să vină către noi — Ana-Cristina Irian și Iulia Pană. Truse de machiaj uitate, oglinzi tăcute și parfumuri estompate de trecerea timpului ne-au găsit ca și cum ar fi fost chemate din trecut. Această întâlnire neașteptată, alături de sculpturile feminine ale lui Ion Jalea, a declanșat o nouă formă de explorare artistică. Abordarea noastră, modelată de conceptul „Relatum” al artistului coreean Lee Ufan, se concentrează pe relația dintre artă, obiecte, timp și spațiu. „Relatum” se referă la conexiunile dintre lucruri sau evenimente, o noțiune filosofică ce transformă operele de artă din obiecte statice, în rețele active de relații. Această abordare a unei lucrări de artă, ca o rețea de relații, o experiență fizică și de reflexie, și nu ca obiect în sine, transformă experiența artistică într-un act al întâlnirii cu privitorul, stabilit de artist într-un binom spațiu și timp. Ca artiste, explorăm acest concept al întâlnirii, concentrându-ne pe o observare activă a lumii așa cum este ea — cu deschiderea către ceea ce ni se dezvăluie. Prin integrarea obiectelor feminine, de înfrumusețare, care intră în contact cu suprafața pielii, alături de sculpturile feminine ale lui Ion Jalea, construim o rețea de relații nebănuite înaintea acestei posibile întâlniri. Fiecare grup de obiecte expuse devine un punct de contact cu trecutul recent al femeilor din România secolului XX, în același timp interacționând cu „epiderma” statuilor feminine din jurul lor. Lucrările noastre includ reflexii în oglindă ale unor fragmente sculpturale din colecția Jalea de la Muzeul de Artă din Constanța, îmbinate cu fotografii istorice și contemporane, încorporate în obiectele expuse. Această serie nu se adresează doar privirii — este o invitație la o călătorie multisenzorială, oferind privitorului ocazia de a interacționa direct cu universul intim feminin. Arta devine astfel un act al întâlnirii, o interacțiune între spațiu, timp și cei care o contemplă. Oxford Dictionary: EERIE – strange in a frightening and mysterious way/ straniu într-un mod înspăimântător și misterios.

Galerie Artist

Expoziția Collage Festival 2024
va rămâne deschisă publicului până la data de 27 noiembrie 2024

Copyright © 2024 Collage Festival. All rights reserved. Proiect finantat cu ajutorul AFCN.
Notificare cookies Politica de confidențialitate